23 December 2010

Glasvezelleugen XL



In de Winterswijkse Weekkrant van deze week een paginagrote advertentie van glasvezelprovider Kick XL. "Maximaal glasvezel - Laagste prijs" schreeuwt de kop. Kick XL legt in zijn advertentie zijn Kick Triple 50 alles-in-één pakket naast vergelijkbare pakketten van de andere glasvezelaanbieders én die van kabelaar UPC. Het mag niet verwonderlijk zijn dat het pakket van Kick XL als beste uit de bus komt en die van UPC uiteraard als slechtse. Maar kloppen de cijfers wel? Als ik voor het UPC FiberPower 60 pakket naar de aanbiedingenpagina van hun website ga en ik daar het vakje "60 Mb Internet" aanvink, dan komt er een prijs van 55 euro all-in per maand uit de bus. In tegenstelling tot bij KICK XL zijn er geen administratiekosten aan het pakket verbonden. Wie was ook weer de goedkoopste?

Zo zie je maar weer, niets is wat het lijkt in deze glasvezelcampagne. Klaarblijkelijk zijn alle middelen geoorloofd. Het in een advertentie zwartmaken van de concurrentie is in mijn ogen sowieso niet sterk, laat staan chique, maar als ook met de waarheid een loopje genomen wordt, zou je toch hopen dat de Reclame Code Commissie eens om de hoek kwam kijken. In navolging van de expert uit mijn vorige aanmaakblogje zeg ik dan ook: U bent gewaarschuwd!

No comments:

Post a Comment